כל בתי הספר בעיר יחוברו למהירות אינטרנט עצומה



עיריית ראשון לציון הצטרפה לחברתUnlimited שתתחבר לרשת סיבים האופטיים שפרסה העירייה ברחבי העיר *
הרווח כפול- גם מהירות עצומה של 100 מגה סימטרי וגם חיסכון של מאות אלפי שקלים לעומת הספק הקודם *
תושבי העיר יכולים להירשם ובעתיד להצטרף

אחרי פרויקט גוגל'ה בגני הילדים ומבחן הבגרות הראשון בעיר שנעשה דרך המחשב, עיריית ראשון לציון מסמנת את המטרה הבאה: אינטרנט במהירות עצומה ובעלות נמוכה. העירייה חתמה על הסכם עם Unlimited -חברת תשתיות תקשורת חדשה בישראל שתספק מהירות אינטרנט של 100 מגה סימטרי, כלומר גם 100 מגה להורדה וגם מאה מגה להעלאה. מדובר במהירות נדירה בישראל עליה משלמים אלפי שקלים לחודש. נכון להיום היא מוצעת רק בשוק העסקי-ציבורי, שכן רוב התשתיות בישראל מבוססות על סיבי אלומיניום, ואינטרנט במהירות כזו זקוקה לסיבים אופטיים.

עיריית ראשון לציון, שידעה לקרוא את המפה כבר לפני ארבע שנים, פרסה ברחבי העיר תשתיות של סיבים אופטיים שיועדו לפרויקט "מבט ראשוני" של החברה לביטחון, פרויקט המצלמות הגדול בישראל שכולל 1200 מצלמות ברחבי העיר. כך, שעם כניסת המיזם לעיר, תתחבר Unlimited לתשתית הסיבים הקיימת. בכך, עד סוף השנה הבאה- כל מוסדות החינוך בעיר וגופי העירייה יהיו מחוברים לאינטרנט המהיר שיאפשר שימוש מקסימלי בתשתיות התקשוב שהעירייה כבר התקינה בבתי הספר במסגרת תוכנית כיתות חכמות בשיתוף משרד החינוך. כך למשל התלמידים יוכלו לייצר תכני מולטימדיה מורכבים ולהעלות אותם לענן במהירות שיא, כמות גדולה של עמדות מחשב יוכלו לעבוד במקביל ולהעלות תכנים ולשתף ועוד. בהמשך אף יהיה ניתן לעשות שימוש במערכות ויי-פיי וכן לימודים מרחוק בבתי הספר.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? לחצו כאן  ותנו לייק לדף הפייסבוק שלנו.

אחד היתרונות המובהקים במעבר לחברה החדשה הוא העובדה שהעלות תצנח באופן משמעותי. למעשה העירייה תחסוך מדי שנה מאות אלפי שקלים. בתחילת השבוע תמתח החברה סיב של Unlimited הראשון בעיר בידי צוות עובדי חברת חשמל שביצע את עבודתו במהירות ובמקצועיות.

מנהל אגף התקשוב העירוני, איציק כרמלי, מסביר כי, עם כניסת המיזם של חברת החשמל לעיר, יוכלו התושבים בעתיד ליהנות גם הם מהאינטרנט המהיר בעלות נמוכה. על פי ההערכות, אם עלות חודשית לאינטרנט במהירות 100 מגה סימטרי עומדת על אלפי שקלים, אזי חיבור לאינטרנט דרך המיזם יפחית את העלות עד ל-150 שקלים בחודש גם לספק וגם לתשתית. בינתיים ניתן להירשם באתר החברה בכתובת: http://www.unlimited.net.il/. במידה ומספר הנרשמים יהיה גבוה, תחל החברה נתחיל בפריסת הרשת המתקדמת באזור מגורים המדובר.

ראש העירייה, דב צור, : "המוטו שלנו זה חדשנות, הוכחנו פעם אחר פעם שאנו חלוצים בתחום הטכנולוגיה והראשונה להרוויח מכך היא מערכת החינוך. הצטרפות לפרויקט משקפת גם את מדיניות העירייה להתייעל כמה שניתן מבלי לחסוך בשירות לתושבים".

דני לאובר מנכל UNLIMITED "בישראל של 2014 חיבור בתי ספר באמצעות סיב אופטי שמעניק מהירות סימטרית כמעט אינסופית צריך להיות הסטנדרט שילדי ישראל נהנים ממנו, אינטרנט סימטרי ומהיר מאפשר עולם חדש של תכנים פדגוגים ויישומים מתקדמים שמשדרגים את החוויה הלימודית. אני שמח שדב צור ראש העיר מוביל את היוזמה ומקדם טכנולוגית את התשתית שתקדם את תושביו אין לי ספק שהוא ראש המחנה שרק ילך ויגדל לשאר רחבי הארץ".

תמונת הילדה מול המחשב בבית הספר אדיבות מקיף יגאל אלון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה