כך תאתר העירייה את המכשולים בדרכם של התלמידים



מחקר חדש שמקדמת עיריית ראשון לציון וארגון בטרם יצייד תלמידים במכשיר נייד ובו תוכנתJPS מיוחדת שתאסוף נתונים אודות מסלולי ההליכה שלהם * הנתונים שיאספו ישמשו להסדרה ותיקון ליקויים בתשתיות הדרך ויבטיחו שלומם בדרכם לבית הספר ובחזרה

הדרך הטובה ביותר לגלות מהן הסכנות הטמונות בדרכם של הילדים היא ככל הנראה להתחקות אחריהם. על כך בדיוק נשען המחקר של עיריית ראשון לציון וארגון "בטרם" שמגייסים בימים אלו ילדים ובני נוער בגילאי 9 עד 17 שלמשך יומיים יצוידו בטלפון נייד ובו תוכנת JPS מיוחדת שתמפה את מסלולי ההליכה, הרכיבה והנסיעה של הילדים. הנתונים שיאספו יסייעו לעירייה לתקן ולהסדיר את המכשולים והחסמים בתשתיות העיר למען בטיחות הילדים בדרכם לבית הספר ובחזרה. במקביל ידרשו התלמידים למלא שאלונים על המסלול שעברו, אם ברגל, ברכב, באופניים, קורקינט, רולרבליידס ועוד. התלמידים ידרשו לציין האם הם היו לבד, עם חברים, הורים וכו', כמה כבישים חצו, האם היו מחסומים בדרך שאילצו אותם לרדת לכביש ועוד.

המחקר יתקיים בשלוש ערים: יהוד גבעתיים וכמובן ראשון לציון ששימשה פיילוט ראשון לפני כחודשיים שהוכתר בהצלחה. את המחקר בעיר מקדם יו"ר הועדה לקידום בטיחות ילדים "בטרם ראשון" והמשנה לראש העירייה, אייל מושיוב, שאמר: "הנתונים שיאספו, יאפשרו לנו להיחשף לסכנות בדרכם של התלמידים 'מגובה העיניים' שלהם. המטרה שלנו היא להבטיח את שלומם של הילדים בצאתם מביתם ובדרך חזרה".

חשוב להדגיש כי גיוס התלמידים והליווי שלהם לאורך כל התהליך נעשה באישור ונוכחות הוריהם. הילדים יתוגמלו על תרומתם למחקר בתווי שי. ארגון "בטרם" שואף לגייס כ-350 ילדים משלוש הערים. איסוף הנתונים וניתוחם ימשכו עד לחודש מרץ 2015.

מבדיקה שקיים ארגון בטרם בשיתוף המוקד העירוני בעיריית ראשון לציון ובית החולים וולפסון, עולה כי קבוצות הגיל המועדות ביותר לפגיעה הן 0 עד 2 ו-15 עד 17, בדיקה זו נתמכת על ידי הספרות המקצועית. גורם הפגיעה הנפוץ ביותר הוא נפילה, אשר שכיח עוד יותר בקרב הגילאים הרכים. מקום ההיפגעות השכיח ביותר הוא בבית ואחר כך במרחב הציבורי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה