אחוז הנשירה הנמוך ביותר בלימודים מבין הערים הגדולות בישראל



במקביל לעלייה המרשימה בנתוני הזכאות לבגרות בבתי הספר בעיר * מעידים כעת נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הצלחת מערכת החינוך העירונית בנחישותה למנוע נשירה מהלימודים

נתוני הזכאות לבגרות המתפרסמים מדי שנה, מדרגים את הרשויות בישראל על פי אחוזי הצלחה. אחרי שמערכת החינוך בראשון לציון רשמה השנה עלייה של 5.11% בזכאות לבגרות ו-14.5% עלייה רצופה בחמש השנים האחרונות, מפרסמת עתה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על הצד השני של המטבע- הנשירה מבתי הספר.

גם בקריטריון נרשם שיפור מרשים מדי שנה בחמש השנים האחרונות, והשנה אחוז הנשירה בעיר עומד על 0.87 אחוז בלבד. זהו אחוז הנשירה הנמוך ביותר מבין 14 הערים הגדולות בישראל. רק לצורך השוואה, בתל אביב עומד אחוז הנשירה על יותר משני אחוזים ובירושלים הוא מגרד את החמישה אחוזים. בעיריית ראשון לציון מסבירים את הנתון בפעולות שנעשו במערכת החינוך שמטרתן למנוע נשירה בכל מחיר ממוסדות החינוך בעיר. למשל בבתי הספר בעיר קיימות ועדות התמדה שבהן משתתפות מפקחות של משרד החינוך וכן נציגי אגף פרט. תפקיד הועדות הן לבחון כל מקרה לגופו ובהתאם "לתפור" תוכנית מיוחדת למידתו של התלמיד. צוות ההוראה בבית הספר עוקב אחר התקדמות התלמיד בתוכנית. נקודה נוספת ולא ברורה מאליה היא הקצאת אלפי שעות תגבור במימון העירייה. שיעורים אלו מאפשרים לתלמידים לא להישאר מאחור, דבר שיכול לייאש אותם ומשם הדרך לנשירה קצרה מאוד. יש לציין כי ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, עוקב באופן אישי לא רק אחר ההישגים ואחוז הזכאות לבגרות, כי אם גם לנתונים כמו הנשירה מבתי הספר. לדברי צור מעבר בתי הספר למתכונת השש שנתית מגדילה את האחריות של מנהלי בית הספר להצלחת התלמידים מרגע קליטתם בכיתה ז' ועד לכיתה י"ב.

כאמור, נתונים אלו מצטרפים לעלייה באחוז הזכאות לבגרות, בשנת הלימודים תשס"ט עמד אחוז הזכאות על 61.63%. שנה לאחר מכן, בשנת הלימודים תש"ע עלה האחוז ל-64.79, בשנת הלימודים תשע"א, התייצב הנתון על 68.10% ובשנת הלימודים תשע"ב, הגיע אחוז הבגרות ל-71.14. השנה כאמור, טיפס אחוז הזכאות ל-76.25%, מה שהציב את ראשון לציון במקום השני מבין הערים הגדולות בישראל.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "זכאות לבגרות הוא דבר חשוב מאוד ואנו מציבים זאת בצמרת סדרי העדיפות שלנו. יחד עם זאת, אנחנו תמיד מביטים על אלו שמתקשים להשתלב הן חברתית והן פדגוגית. כדי למנוע מהם לוותר ולנשור מהלימודים, צוות ההוראה בבית הספר נמצא שם כדי לחבק אותם, להעניק להם עידוד, סיוע ותגבור. לשמחתי אני רואה שהעקשנות והנחישות שלנו משיגות את המטרות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה