אלפי תלמידים יצאו למסע "בעקבות לוחמים" ברמת הגולן



מחזקים את ערך הגיוס לצה"ל: אלפי תלמידים מראשון לציון יצאו למסע "בעקבות לוחמים" ברמת הגולן

 תלמידי התיכון בראשון לציון הצטרפו לכ- 40,000 תלמידים מכל רחבי הארץ שלקחו חלק במסע "בעקבות לוחמים", פרויקט הכנה לצה"ל של האגף הביטחוני -חברתי במשרד הביטחון.

פרויקט "בעקבות לוחמים" הינו יוזמה שמטרתה היא להפגיש את בני הנוער עם צה"ל ומורשתו, מתוך כוונה להגביר את המוטיבציה לגיוס ולשירות משמעותי בצה"ל. הסיור הביא את הנוער לאתר הקרבות המפורסם בעמק הבכא, שם התנהל קרב הבלימה המפורסם נגד הכוחות הסורים במלחמת יום הכיפורים וכן לאתרי הקרבות בתל פאחר , תל סאקי, אתר ברק, הר השיפון ועוד. התלמידים נפגשו עם אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל, ושמעו עדות ממקור ראשון על הקרב החשוב שבלם את הצבא הסורי במלחמת יום הכיפורים

במהלך היום ביקרו בני הנוער גם בתערוכת חילות מיוחדת וצפו באימון- תרגיל אש משולב כוחות.

אביגדור קהלני, המכהן כיום כיו"ר האגודה למען החייל, הגה את הרעיון לפני כעשור בעת שכיהן כראש האגף הביטחוני -חברתי, ומאז מדריך באופן אישי מדי שנה את התלמידים הבאים לסיור ברמת הגולן, ומספר להם על חלקו בקרבות הבלימה בעמק הבכא במלחמת יום הכיפורים.

במסע לקחו חלק תלמידים מהתיכונים מקיף ד', רביבים, מקיף י"ב, מקיף י', תיכון טומשין, מקיף א' גימנסיה ריאלית, מקיף ט', מקיף ח', קריית חינוך אמירים, מקיף י"א, טכנולוגי נעמת, ת"א מערב, מקיף דתי וכפר הנוער נחלת יהודה.

ראשון לציון היא העיר הגדולה המובילה בישראל עם ממוצע של 86.7% בשיעור לגיוס של בנים. כארבעים אחוזים מהמתגייסים בראשון לציון משרתים כלוחמים או תומכי לחימה. גם בקרב הבנות ראשון לציון מובילה בין הערים הגדולות, ראשון לציון היא אחת מעשר הערים המובילות בישראל בגיוס נשים לצה"ל.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, "קיומו והצלחתו של צה"ל הם תנאי לקיומה של מדינת ישראל, לכן יש להתייחס לצה"ל ולשירות בו כמרכיב יסוד בחוסנה של האומה. צוות ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, מבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל".

ממשובי התלמידים בשנים עברו עולה כי המפגש הבלתי אמצעי עם גיבור ישראל והסיפור האישי משפיעים על התלמידים, ומחזקים את ערך הגיוס לצה"ל ושירות משמעותי בו.

אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל: "אנו נמצאים בתקופה משמעותית, פחות מחודשיים אחרי מבצע רחב בעזה. בני הנוער שמגיעים לגולן הם החיילים והלוחמים של מחר, חשוב ביותר שייחשפו כבר היום לחלק חשוב כל כך בהיסטוריה ובמורשת המדינה. הסיור גורם להעמקת תחושת המחויבות של הנוער ומעודד את המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה