העירייה העלתה את גובה ההלוואה לסטודנטים



למעלה מ-7000 סטודנטים לתואר ראשון, תושבי העיר, פתחו את שנת הלימודים תשע"ה וייהנו ממתן הלוואות בריבית נמוכה שבכל מקרה תמומן בשלוש השנים הראשונות על ידי העירייה* השנה הוחלט להעלות את גובה ההלוואה *ראש העירייה, דב צור: "המטרה היא לאפשר לסטודנטים ללמוד בראש שקט"

זו השנה החמישית שעיריית ראשון לציון מציעה לסטודנטים לתואר ראשון, תושבי העיר, הלוואות בתנאים נוחים למימון התואר או לכל מטרה אחרת.  החידוש השנה-  גובה ההלוואה קפץ ל-12 אלף שקלים, במקום עשרת אלפים. כאשר כל סטודנט יכול לקבל הלוואה עד שלוש פעמים. כזכור, מדובר ביוזמה של ראש העירייה, דב צור, ומחזיק תיק הצעירים, דורון אוזן, להקים קרן הלוואות לסטודנטים בני העיר.

העירייה חברה לבנק לאומי ובאמצעות קרן ראשון מעמידים הלוואה בריבית נמוכה של פריים +0.16. ההלוואה ניתנת לשש שנים, אולם ההחזר עליה הוא רק לאחר שלוש שנים, כאשר רוב הסטודנטים מסיימים את התואר. במהלך שלוש השנים הראשונות מממנת קרן ראשון לציון את תשלומי הריבית על ההלוואה. מקרן ראשון נמסר כי מאז 2011 ועד היום, 900 סטודנטים ניצלו את האפשרות ולקחו הלוואה, שכידוע הינה לכל מטרה ולא רק עבור הלימודים.  ההלוואה כאמור, מיועדת לסטודנטים תושבי העיר אשר לומדים לתואר ראשון בכל אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל המוכרים.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "המטרה היא לאפשר לסטודנטים ללמוד בראש שקט. יוקר המחיה ומצוקת הדיור רק מוסיפים ומכבידים על הצעירים שבונים כעת את עתידם. אני מאמין שיכולת כלכלית לא צריכה להוות מכשול לרכישת השכלה גבוהה. כעיר שהציבה את החינוך כערך עליון, עיריית ראשון לציון פועלת על מנת להעניק לכל הסטודנטים בני העיר הזדמנות לרכוש השכלה ולהצליח. השנה החלטנו להעלות את גובה ההלוואה כך שתכסה את שכר הלימוד האוניברסיטאי".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים, דורון אוזן,  מוסיף: "הרעיון מאחורי הקמת הקרן לפני חמש שנים היא כדי לגרום לכך שיותר צעירים יפנו ללימודים אקדמאים וירכשו השכלה גבוהה. בשנים האחרונות אנו מרגישים היטב את מצוקתם של הצעירים לפרנס את עצמם בכבוד והנטל מורגש בכל בית. על כן, אנו חולקים עם הסטודנטים את הנטל ונמשיך לסייע בתקופת הלימודים וגם אחריה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה