בתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב התלמידים



משרד החינוך פרסם את בתי הספר הערכיים ביותר בישראל * ביניהם הגימנסיה הריאלית ומקיף ז' רביבים * עובדי ההוראה בבתי הספר יזכו על כך בתגמול של אלפי שקלים

לא רק ציונים גבוהים. הגימנסיה הריאלית ומקיף ז' רביבים התברגו לרשימה היוקרתית של 208 בתי הספר הערכיים ביותר בישראל. הקריטריונים לתגמול אינם מכוונים לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, אלא לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים. התגמול הדיפרנציאלי מחושב על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא על הציון הסופי.

משרד בחינוך בדק מספר קריטריונים שיחד הרכיבו את הציון הסופי לקבלת זכאות. בין הקריטריונים: הישגים ערכיים הכוללים קדימויות ערכיות של משרד החינוך, כגון: מניעת נשירה, שילוב תלמידי חינוך מיוחד, שירות בצה"ל, שירות אזרחי ושירות לאומי. עבודת צוות ולמידת עמיתים, עבודה עקבית ורציפה ושמירה על טוהר בחינות. בהתאם לזמינות הנתונים, גם שנת שירות, מכינות קדם צבאיות, התנדבות בקהילה וכל מדד ערכי תקף ומהימן, התווספו למרכיב הזכאות.


יש לציין בנוסף כי המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומאניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח.

בית הספר רביבים נוסד לפני כעשרים שנה, לומדים בו כ-1400 תלמידים והוא מציג נתונים מרשימים כמו כ-95% זכאות לבגרויות בשנתיים האחרונות ו-96% שיעור הגיוס לצה"ל. כמו כן בית הספר לוקח חלק בתכנית העירונית "תעודת בגרות חברתית" המקנה לבוגרי י"ב תעודת בגרות חברתית בצד תעודת הבגרות הפדגוגית המסורתית. בשנה האחרונה 35 תלמידים מבית הספר קיבלו את התעודה הערכית. זו השנה השנייה שבית הספר מקבל ממשרד החינוך ציון לשבח על קידום הישגים לימודיים, חברתיים וחינוכיים. "שואלים אותי איך עושים את זה" מספרת מיכל טימן שזו השנה השנייה שלה כמנהלת בית הספר "אז אני אומרת שכל הקלישאות נכונות, לא מוותרים על אף ילד ולא משאירים אף אחד מאחור. הודות למקצועיות של המורים שמלמדים באהבה ואמונה בכל אחד, קשר אישי עם כל תלמיד ועושים מאמץ שכל תלמיד יהיה זכאי לתעודת בגרות".

הגימנסיה הריאלית בראשון לציון היא המקיף הוותיק בעיר ונוסד לפני למעלה מ- 75 שנים. כיום לומדים בו כ-1800 תלמידים. בשנה שעברה עמד אחוז הזכאות על 93% וגם השנה צפויה הגימנסיה להציג נתון מרשים זה. בבית הספר מקיימים פעילויות ערכיות רבות לגיוס לצה"ל, זו אחת הסיבות ששיעור הגיוס בבית הספר עומד על 98%. גם הגימנסיה הצטרפה לתוכנית משרד החינוך ובשנה האחרונה כ-70 תלמידים קיבלו תעודת בגרות חברתית. "אנחנו מתייחסים לאדם כאדם באשר הוא" מסבירה מנהלת בית הספר, דליה ישעיה "אנחנו מאמינים שמצוינות ערכית מובילה למצוינות לימודית, כאשר המשולש תלמידים-מורים-הורים מקיים מערך יחסים פתוח עם גבולות מאוד ברורים וזה שילוב מנצח.

עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו במשכורת הקרובה לתגמול כספי שנע בין 3,000 – 8,000 ₪ למורה בהתאם להישגי בתי הספר. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר.

צילום עיריית ראשון לציון 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה