חטיבות הביניים בר-לב ואחרון הבילויים מתמודדים על מקום בתחרות יזמים בינלאומית



שני בתי הספר הרשימו בתחרות המחוזית ויציגו את מרכולתם בתחרות הארצית שמתקיימת השבוע בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה ותתמקד בהיבט המכירות * חטיבת הביניים אילן רמון התמודדה לפני מספר חודשים בתחרות הארצית שהתמקדה במוצר

בראשון לציון מקווים שבתחרות היזמים הצעירים הבינלאומית שתתקיים בשנה הבאה באיטליה, תהיה נציגה מהעיר. כרגע הסיכויים נראים מעודדים לאחר שלתחרות היזמים הצעירים שמתקיימת השבוע (7.10.14) בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, העפילו שתי חטיבות הביניים, בר-לב ואחרון הבילויים, שיתמודדו מול 13 בתי ספר נוספים מרחבי הארץ. התחרות הזו תתמקד בהיבט של המכירות, כך שתלמידי ראשון לציון יצטרכו להוכיח את עצמם ביריד הדוכנים ולגבור על יריביהם בהיקף מכירות המוצר שלהם.

בשנה האחרונה עסקו הקבוצות בגיבוש של החברה, חשיבה על רעיון למוצר, פיתוחו, כתיבת תוכנית עסקית, גיוס הון, סקר שוק, ייצור המוצר, שיווקו ומכירתו.

תלמידי אחרון הבילויים וחברתם "רייז" יצרו את המוצר ליקאנד שהוא למעשה לקקן מסיליקון בעל ראש קטן וידית ארוכה כדי להגיע לסוף של ממרח. גם תלמידי "בר-לב" וחברתם "תל"ם" עסקו בתחום הממרחים כאשר יזמו את המוצר "שוקו בסיבוב"- מיכל פלסטיק המאפשר מריחה קלה של שוקולד ללא שימוש בסכין מריחה.

שתי הקבוצות הרשימו בהיקף המכירות שלהם ביריד שהתקיים לפני כחצי שנה בסמוך לקניון הזהב. במהלך היריד היה על התלמידים מבתי ספר בכל אזור השפלה להתחרות על לב העוברים והשבים ולנסות למכור להם את המוצר שיצרו. תוכנית "יזמים צעירים ישראל" הינה מלכ"ר העוסק בחינוך ועידוד בני נוער ליזמות, חשיבה עסקית והתנהגות אתית. נציגים בכירים מהמגזר העסקי, התעשייה החינוך והאקדמיה מייעצים לתלמידים לכל אורך התהליך. התוכנית נועדה לעודד ולחשוף בני נוער לנושא היזמות העסקית, היא מעניקה התנסות מעשית בהקמה של מיני חברה על ידי קבוצה של כ-20 בני נוער, על כל המשתמע בכך: גיוס הון, בדיקת כדאיות כלכלית, פיתוח מוצר, הכנת תכנית עסקית, בניית אב-טיפוס, ייצור, שיווק ומכירות.

חטיבת ביניים נוספת, אילן רמון, הבריקה גם היא בתחרות והתמודדה לפני מספר חודשים בתחרות הארצית בקריטריון המוצר. בתחרות הארצית לא הצליחו תלמידי החטיבה וחברתם "קוולנט" לזכות במקום הראשון ולהתמודד בתחרות באירופה.

מנהלת יחידת מצטיינים ומחוננים במינהל חינוך בעיריית ראשון לציון, ברכה צויליך, מסבירה כי "תוכנית זו היא למעשה המפגש המשמעותי הראשון של הקבוצות עם העולם העסקי בו הם מתנסים בהצגת החברה, מכירת המוצר והגדלת ההכנסות. הרעיונות היצירתיים והמוטיבציה של התלמידים מרשימים מאוד ואני משוכנעת שהם יצליחו בתחרות הארצית".
 
צילום: שלומי מזרחי 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה