שנת הלימודים בראשון לציון נפתחה כסדרה





כמעט 45 אלף תלמידים פתחו את שנת הלימודים ב-75 בתי הספר ולמעלה מ-300 גני הילדים בעיר * מאות מאבטחים, פקחים, שוטרים, חיילים ומתנדבים ליוו את התלמידים במעברי החצייה ובכניסה למוסדות החינוך

3100 ילדי כיתות א' צעדו הבוקר לבתי הספר וחזרו על המשפט המוכר "שלום כיתה א'". צמרת העירייה סיירה בין בתי הספר והגנים ובירכה את התלמידים לשנת לימודים פורייה, מוצלחת ולא פחות חשוב בימים אלו- שקטה. כ-45 אלף תלמידים החלו את שנת הלימודים ב-75 בתי ספר. 16,607 כ-17 אלף תלמידים ב-21 בתי ספר על יסודיים וכ-18 אלף תלמידים ב-47 בתי ספר יסודיים. כ-9300 תלמידים פתחו את השנה בלמעלה מ-300 גני ילדים.

מלבד כ-150 מאבטחים של מוסדות החינוך שקיבלו את פני התלמידים, הצטרפו גם כ-150 חיילים מיחידות המאומצות על ידי עיריית ראשון לציון, 104 שוטרים שמרו על הסדר ו-42 פקחי החברה לביטחון הצטרפו אליהם במעברי החצייה, בצמתים ובכניסה למוסדות החינוך. גם 45 מתנדבי המשמר האזרחי לקחו חלק ביום החגיגי במערכת החינוך.

ראש העירייה, דב צור, ביקר במספר מוסדות חינוך, אחד מהם הוא מקיף ט' בו למד הלוחם דניאל מרש ז"ל שנהרג לפני כחודש מפגיעת פצצת מרגמה בגבול הרצועה במהלך מבצע "צוק איתן". בהנהלת בית הספר תלו תמונה גדולה של דניאל בכניסה וזאת לצד תמונות החיילים שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן".

תקציב החינוך יעלה גם השנה ויעמוד על כמעט חצי מיליארד שקלים, נציין שזוהי עלייה הדרגתית קבועה מזה שש שנים, נציין כי עלייה זו מתבטאת גם בהשתתפות תקציבית של העירייה, והשנה עומדת ההשתתפות לתלמיד לשנה על 3593 שקלים, יותר מפי שניים מהנתון ב-2007 שעמד על 1600 שקלים. במהלך הקיץ הוקמו חמש כיתות גן חדשות, בית הספר ידלין עבר שיפוץ מקיף, כ-30 מיליון שקלים הושקעו בשיפור תשתיות ובטיחות במוסדות החינוך. נעשה שיפוץ מקיף במעבדות מקיפי ה' ו-ז', בחטיבת הביניים "טביב" ובבתי הספר היסודיים "אופקים", "הדרים", "עין הקורא", "יסוד המעלה" ו"ידלין". שיפוצים נרחבים נעשו גם ב-43 גני ילדים. הושקעו מעל לארבעה מיליון שקלים לשיפור תשתיות תקשורת ובכלל זה פס רחב ופריסת אינטרנט אלחוטי. חמישה מיליון שקלים נוספים הושקעו בציוד תקשוב מגוון כמו מקרנים, מחשבים נייחים וניידים ועוד.

 

צילום: עידן גרוס

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה