בעלי העסקים הקטנים צופים קיפאון או ירידה בהיקף הפעילות בעקבות צוק איתן



סקר של חברת פנינסולה בקרב 228 בעלי עסקים קטנים ובינוניים, שמעסיקים בין 10 ל-500 עובדים, מצא כי 40% בלבד צופים עלייה בפעילות העסקית. למרות זאת, 70% השיבו שאינם מתכוונים לפטר עובדים בעקבות ההשלכות הכלכליות של המבצע

 60% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים צופים ירידה או קיפאון בהיקף הפעילות העסקית ברבעון הרביעי של 2014, כך עולה מסקר שמפרסמת מחלקת המחקר של חברת פנינסולה, המספקת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. הסקר נערך בשבועיים האחרונים בקרב 228 בעלי עסקים קטנים ובינוניים המנהלים מחזורים שבין 5 מיליון ל-100 מיליון שקלים בשנה ומעסיקים בין 10 ל-500 עובדים.

לשאלה בנוגע לציפיותיהם לרבעון האחרון של השנה השיבו 40% מבעלי העסקים כי הם צופים עלייה בפעילות העסקית, 28% מבעלי העסקים צופים קיפאון ו-32% צופים ירידה בהיקף הפעילות העסקית.

28% מבעלי העסקים שנדגמו השיבו כי במהלך מבצע "צוק איתן" עמדו לרשותם פחות עובדים עקב גיוסים לצה"ל או היעדרות של עובדים. בנוסף, בשל המצב הבטחוני, 23% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים איפשרו לעובדים לעבוד מהבית. 6% מבעלי העסקים שהשתתפו בסקר העריכו שיפטרו עובדים בעקבות ההשלכות הכלכליות של המבצע בדרום, 25% לא בטוחים האם יעשו זאת, ו-69% אחוזים השיבו כי אינם מתכוונים לפטר עובדים.

"אני מעריך שהסיבה שבגינה לא מתכוונים לפטר עובדים היא שחברות בישראל מתעכבות בהחלטות פיטורים מסיבות אנושיות - לעומת מדינות כמו ארה"ב למשל, בה מתחילים לפטר ברגע שיש הצדקה כלכלית, מבלי לחשוב פעמיים", אומר מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה. לדבריו, "רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים נמצאים בחוסר ודאות ומביעים חשש מההשלכות הכלכליות ואפשרות הפגיעה לטווח קצר ובינוני בעסקים בעקבות מבצע "צוק איתן". כשני שליש מבעלי העסקים שדגמנו דיווחו על ירידה בהיקף הפעילות העסקית במהלך המבצע. האתגר הגדול של ממשלת ישראל הוא לסייע לעסקים שנפגעו על מנת להחזיר אותם בהקדם למסלול הצמיחה".

קרדיט: מעין מנלה "כלכליסט"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה