נתפס מפעל בשר פיראטי בעיר



התגלה בזכות פעילות משותפת של השירות הווטרינרי העירוני, משרד החקלאות והרבנות הארצית * על פי החשד במקום ארזו מחדש בשר פג תוקף, פורקו בו עופות בתנאים סניטריים ירודים ביותר וחלק מהבשר מקורו בשחיטה שחורה בשטחים * רק לפני חודש וחצי נתפסו שני טונות בשר לא בתוקף באחד מאולמות האירועים בעיר.

בעיצומה של "עונת החתונות", שמים בשירות הווטרינרי העירוני דגש על ביקורות באולמות אירועים ומפעלים שמזינים את האולמות בבשר ומזון נוסף. לאחרונה  הגיע לשירות הווטרינרי העירוני בראשות ד"ר יהונתן אבן צור, מידע לפיו ישנו מפעל בשר פיראטי בעיר שעל פי החשד מוכר בשר לאולמות אירועים במחירים זולים מהשוק. המפעל פעל מספר חודשים בחסות ועל שמו של בעל מפעל שקיים ברישיון בראשון לציון במקום אחר ולכן היה קושי לאתרו. לתמונה נכנסו הרבנות הראשית ויחידת פיצו"ח של משרד החקלאות ובחקירה מאומצת הצליחו להגיע למקום. הווטרינר העירוני, ד"ר תומר ניסימיאן, מספר כי הממצאים שהתגלו במקום זעזעו גם אותו.

המפעל פעל בתנאים סניטריים ירודים ביותר ועלה בו ריח סירחון רב. הקירות היו מטונפים ומזוהמים. באזור בו פורקו על פי החשד העופות היה שולחן בלבד ולא כיור או מקור מים לשטיפה. עוד התגלה מכונה להזרקת מים לבשר לצורך ריכוכו. תוספת מים חיצונית לבשר מפחיתה את עמידותו בפני סכנה של חיידקים ולכן כמות גדולה של מים בבשר עלולה לפגוע בבריאות הציבור.  כמו כן נמצאה אריזת בשר שיובאה מצ'ילה, אולם ברגע שמקלפים את האריזה, מתגלה מתחתיה האריזה המקורית מחדש ולאחר שפותחים את האריזה מתגלה בצד השני האריזה המקורית של בשר שתוקפו פג לפני כשנתיים.

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? אז תנו לנו לייק בדף הפייסבוק של ראשונט - לחצו כאן

וזה לא הכל, עוד נמצא במקום בשר כבש של פי החשד מקורו בשחיטה שחורה מהשטחים הפלסטינאים. הווטרינר העירוני ד"ר תומר ניסימיאן והתברואן תומר כהן השמידו במקום כ-3.5 טון בשר שעל פי החשד היה מיועד לאולמות אירועים באזור ולערים סמוכות. כל הראיות הועברו לחקירה של יחידת הפיצו"ח וכן לכתב אישום שתגיש העירייה כנגד המקום ובעליו. מיותר לציין שהעבודות במקום פסקו לאלתר.

בשירות הווטרינרי מודאגים נוכח ריבוי המקרים, רק לפני כחודש וחצי בעת ביקורת שגרתית של השירות הווטרינרי באחד מאולמות האירועים בעיר, נמצא בשר שתוקפו פג לפני למעלה מחצי שנה כאשר הוא מאוחסן במכולה צדדית. על פי החשד, בעל העסק רכש את הבשר במחיר זול ממחיר השוק. בעקבות הממצאים, הורה ווטרינר השירות, ד"ר תומר ניסימיאן, להשמיד את הבשר. במקביל הוזעקה היחידה מרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות שפתחה בחקירה נגד המקום

לדברי מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, העירייה לא מסתפקת רק בביצוע אכיפה אל מול בעלי עסקים, אלא מקיימת גם מפגשי הדרכה שנתיים לגבי תברואת מזון בטוחה המוצעים בחינם בעבור כל בעלי העסק שעסקם נוגע במזון מהחי.

צילום עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה