ראשון לציון מהמבוקשות בארץ לרכישת דירה



עתידו של חוק מע"מ אפס על רכישת דירות מגורים אינו ברור, אך ישראלים רבים ממשיכים בחיפוש אחר ביתם העתידי. תל אביב וירושלים תמיד יישארו בראש הטבלה, אולם בסקר שנערך בקרב אלף רוכשי דירות פוטנציאליים התגלו תוצאות מפתיעות

תוכנית מע"מ אפס אחוז של שר האוצר יאיר לפיד אמנם הולכת ומתרחקת בתקופה האחרונה, אך ישראלים רבים עדיין מפנטזים על דירת החלומות שלהם ובוחנים מעבר לערים שבעבר לא היוו אפשרות אטרקטיבית עבורם . מהן הערים המועדפות על הרוכשים?

התוכנית למע"מ אפס אחוז שמקדם שר האוצר לפיד מקרטעת והניסיונות להעבירה בכנסת נתקלים במכשולים. כתוצאה מכך, ישראלים רבים המעוניינים לרכוש דירה ממתינים בחוסר וודאות להתפתחויות ושוק הנדל"ן נכנס לקיפאון. בתקופה זו, הציבור נערך ליום שאחרי ורוכשי הדירות הפוטנציאליים בוחרים את העיר שבה ירצו לרכוש דירה.

הפרמטרים החשובים: תעסוקה וקרבה למשפחה

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת "אלדר", תעסוקה וקרבה למשפחה מהווים משקל משמעותי בבחירת עיר מגורים: "זוגות צעירים מחפשים מקומות בהם יש מקורות תעסוקה סמוכים ושדרכי הגישה אל ערי המקור שלהם, איפה שהמשפחות שלהם, יחסית נוחים".

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? אז תנו לנו לייק בדף הפייסבוק של ראשונטלחצו כאן

תל אביב וירושלים ששומרות על ביקושים קשיחים וגבוהים, לא נכללו בסקר שבחן את העדפותיהם של אלף רוכשים פוטנציאליים. עם זאת, ישראלים רבים מוכנים להסתפק בערים אחרות והתוצאות מפתיעות: למקום הראשון ברשימה הגיעה ראשון לציון עם 16.5% מהנשאלים שהביעו רצון לקנות דירה בעיר.

"ראשון לציון הפכה לעיר מאוד מאוד מבוקשת ואטרקטיבית בעיני מחפשי הדירות מכיוון שהיא הפכה למטרופוליטן בפני עצמו", מסביר כהן. "היא נותנת מענה לכל אזור השפלה, מתחום החינוך ועד התחום הקהילתי".

חיפה - המרכז העירוני של הצפון 

למקום השני בדירוג הגיעה העיר הצפונית חיפה. למרות שהתשואה על דירה בעיר ירדה בשנה האחרונה ומחירי הנדל"ן זינקו בה ביותר מ-9% בשנתיים האחרונות, היא נחשבת למרכז העירוני המובהק של הצפון.

"חיפה מסמנת את מפת הנדל"ן של הצעירים", קובע מנכ"ל "פרי נדל"ן" ליאור ברדוגו. "המחירים בסופו של דבר נמוכים יחסית למרכז הארץ".

ערי גוש דן עדיין נתפסות כאטרקטיביות ביותר מבחינת רוכשי הדירות. רחובות, הוד השרון, חולון, בת ים וגבעתיים הן הבאות בתור. המגמה הזאת ברורה. עם זאת, לא הרחק מהן ברשימה נמצאות הערים אשקלון ואור עקיבא.

"אור עקיבא ואשקלון מסמנות את מפת הנדל"ן הבאה", מציין ברדוגו ומנמק שהסיבה למגמה היא ההיבט הכלכלי. "ב-2014 אין חלומות אלא מציאות של פשרות והרוכשים חייבים להתאים את עצמם למצב הנדל"ני - תל אביב מחוץ למשחק וגוש דן מחוץ למשחק".

מחירי הדירות שהאמירו בשנים האחרונות הובילו את הציבור לצאת מבועת הנדל"ן ולגלות ערים שבעבר לא ממש קרצו להם. האם אכן מדובר במגמה שתימשך בשנים הבאות? זאת נדע בקרוב.

קרדיט:איתם לחובר חדשות ערוץ 2


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה