"צוק איתן" פגע בכם כלכלית? לפני שממהרים לקחת הלוואה



במהלך מבצע צוק איתן, עסקים רבים כמו מפעלי תעשייה, חנויות קמעונאיות, גני אירועים, חברות שירותים שונות וכ"ו בדרום בפרט והארץ בכלל, נקלעו למצב כלכלי קשה.

כמו במלחמות או במבצעים קודמים הממשלה מפצה חלקית על הנזק הכלכלי הישיר או העקיף והפיצוי מתקבל לאחר תקופה ואינו מכסה את כל הנזק. כיום ניתן  לקבל סיוע באמצעות  הלוואות ממשלתיות של עד ל-8 מיליון שקלים לעסקים קטנים ובינוניים .

בעקבות המצב הביטחוני, המערכת הבנקאית  מוכנה להעניק לעסקים קטנים ובינונים במרחק של עד 40 קילומטרים מעזה  הלוואות בתנאים מועדפים. לכן, היום יותר מתמיד, מומלץ לבדוק מסלול לקבלת הלוואות ממשלתיות או  בנקאיות בריבית מועדפת, מה שעשוי לסייע בשיקום העסקים הקטנים והבינוניים.

כשאתם חושבים על לקיחת הלוואה לעסק, חשוב שתכירו את כל הדרכים העומדות בפניכם: הלוואה בנקאית, הלוואה באמצעות קרנות, הלוואות לעסקים במסגרת חוץ בנקאית ועוד. חשוב לדעת כי כימים אלה המערכת  הבנקאית באמצעות קרנות מימון שונות, פתוחה למתן  הלוואות ואשראי לעסקים קטנים ובינוניים.

בשנים האחרונות מרבית הבנקים בישראל הקימו קרנות ייעודיות לעסקים קטנים וזאת מאחר שהעסקים הקטנים מהווים את מנוע הצמיחה של המשק הישראלי. ישנן קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים המציעות הלוואות בתנאים נוחים, כמו למשל: הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. דוגמא נוספת:  עמותה ישראלית המעניקה בימים אלה הלוואות ללא ריבית לעסקים בדרום.

מניסיוני בן יותר מ-20 שנה, שיעור  ההצלחה בגיוס המימון  לעסקים  יכול להגיע לשיעור כ % 95, זאת בתנאי שהבקשה מוגשת בצורה מקצועית ומבוססת. כמובן שחשוב מאוד לבחור בקרן המתאימה ביותר לעסק.

יחד עם זאת, לצד ההזדמנויות הקיימות כיום בנושא, בטרם מגישים בקשה להלוואה, מומלץ לקבל  ייעוץ וליווי מקצועי  בכל השלבים: מרגע בחירת ההלוואה המתאימה ועד לגיוס ההון הנדרש.   מבלי להתייחס לדרך בה תבחרו,  בכל המקרים יש להקדיש מחשבה רבה ותשומת לב גם לפרטים הקטנים.

הכותב הוא הבעלים של משרד הייעוץ הכלכלי והעסקי  BizMarc, בוגר הטכניון ( ( b.s.c במדעים בכלכלה וניהול ובוגר אוניברסיטת בן גוריון מגיסטר בניהול תעשייתיm.s.c) ). לשאלות: [email protected] טל: 08-8525228

 
מרק אבו- יועצים כלכליים ופיננסים, טלפון: 08-8525228, פקס: 08-8525229
כתובת: שדרות ירושליים 18 , קומה ג, , חדר 1  , בניין קיי טאורס , אשדוד
דואל: [email protected], אתר: www.bizmarc.co.il

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה