בליין רקד על הבר, מעד - ויפוצה ב-115 אלף שקל



נ' ישב עם אשתו בפאב בראשון לציון. לטענתו, נעתר להזמנת הברמנים ועלה לרקוד על הדלפק. בשלב מסוים, החליק ושבר את רגלו. הוא תבע את ההנהלה וזכה לפיצוי הגבוה

בית משפט השלום בתל אביב הורה לאחרונה להעניק פיצויים בגובה 115 אלף שקלים לאדם שנפצע ברגלו לאחר שרקד על דלפק בר בפאב בראשון לציון. זאת, לאחר שהשופט קבע כי עובדי המקום עודדו את הלקוחות לרקוד על הבר ועל השולחנות במקום. על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך דין אילן קנר, ב-2005 יצא נ' לבלות יחד עם אשתו בבר "קוביס" שבמתחם טיב טעם בראשון לציון. בשלב מסוים, עלה הברמן על דלפק בבר, החל לרקוד ואף עודד את האורחים להצטרף אליו. לכן, עלה נ' על הבר הרטוב, אל לצערו החליק, נפל ושבר את הרגל.

בניגוד לטענתו של נ', טען המנהל של סניף טיב טעם בזמנו כי מדובר במקום המיועד לשתייה בלבד, אינו מיועד לריקודים, וכי העובדים אינם מזמינים את האורחים לרקוד על הבר. בשל כך, אם נ' החליט לעשות זאת, הוא נושא באחריות למעשיו. עוד טען, כי העובדים בבר הונחו לבקש ממבלה שעולה על הבר לרדת ממנו, אולם לא ניתן להורידם בכוח.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

השופט אבי פורג קבע בפסק הדין כי עובדי המקום אכן עודדו את האורחים לרקוד על הבר, וכי "גם אם היו הנחיות שלא לעשות כן, הן לא יושמו, וזאת בלשון המעטה". הוא הוסיף כי "מובן מאליו כי הסיכון הכרוך בריקוד על הבר גדול יותר מהסיכון בריקוד על הרצפה נוכח האפשרות לנפילה או החלקה מהמשטח הצר שמשמש גם לאכילה ולשתייה". בית המשפט קבע שהנזק הכולל שנגרם לנ' מסתכם ב-230 אלף שקלים, אולם הפחית מכך את מחצית מהסכום, בשל אשמה מסוימת מצדו של נ'. "לתובע אשם תורם מאחר שהיה באפשרותו שלא לעלות לרקוד על הבר, כפי שנהג ברוב ביקוריו הקודמים במקום, כמו אורחים אחרים שהיו במקום ולא רקדו על הבר אלא על רצפת רחבת הריקודים", הבהיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה