פתיחת תערוכות קירות אמן ופרויקט "מדוזה" בבניין העירייה



אתמול (שלישי,ה-18/6 ) ,נפתחו תערוכות חדשות במסגרת פרויקט "קירות אמן" בקומות 4-2 בבניין עיריית ראשון לציון. ופרויקט "מדוזה" של אמני ראשון לציון ונתניה בקומת האכסדרה ובקומה הראשונה.

בקומה השנייה הציג האמן יוני צ'יפרוט היוצר באמצעות המחשב עולמות אגדתיים מלאים בגיבורים גדולים מהחיים. פנטזיה על טבע מושלם ויצורים שמימיים. עולמות פנטסטיים אלו פותחים חלון לנפש, אפשרות לברוח ממגבלות הגוף ולדאות על כנפי הדמיון. מנגד, ברישומים עדינים, מוצגים גיבורים מחייו המציאותיים: אביו, אמו ופורטרט עצמי שלו ניצב למרגלות אנדרטת גבורה. יצירותיו של יוני עוסקות באומץ לב ובדמיון האנושי המאפשרים חופש ללא מגבלות.

בקומה השלישית הציגה לדה לפידוס, ציירת אוטודידקטית , את סדרת ציורים ובהם טבע דומם ונופים פרי דמיונה. במבט ראשון מציגים ציוריה של לדה פסטורליה שלווה ומושלמת, כל כך מושלמת עד שהיא הופכת למטרידה. העושר הצבעוני, הגודש והטקסטורות הבולטות בציוריה כאילו מרמזים על משהו החבוי תחתם.הפרחים והפירות העסיסיים מצוירים על מצע מקומט ומטופל המזכירים את הקמילה והריקבון העתידים לבוא.

בקומה הרבעית הציג אבי קקון, צלם מוכר ומוערך בעיר, שפתח את תערוכת היחיד שלו, "תאווה לעיניים". אבי יוצא לסייר בשוק האוכל ביפו, פיסה של ישראליות בורגניתומוכרת,כשהוא מביט בה מזווית חדשה. על ידי שימוש בצילום שחור/לבן הוא מנטרל את הגודש הצבעוני של  דוכני השוק ומדגיש את האינטנסיביות שבהתרחשות האנושית.

אבי מסיט את המיקוד ממוצרי הצריכה אל מבטיו של הקהל ההומה,כשהוא לוכד את התשוקה הניבטת מעיני ההמון. תשוקה זו הופכת את מוצרי הצריכה המוצעים בשוק לאובייקטים של תאווה.האנשים שאבי מצלם הופכים עיוורים לזולתם כשהם ממקדים את מלוא תשומת ליבם במושא תאוותם, האמירה של אבי חורגת מגבולות השוק והופכת לאמירה חברתית על החברה הישראלית בה אנו חיים היום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה