פותחים את שנת הלימודים תשע"ג בראשון לציון



בראשון לציון נערכו לפתיחת שנת הלימודים כמו למבצע צבאי - כל המינהלים והאגפים בעירייה התגייסו כדי ש-44,137 התלמידים יחלו את שנת הלימודים תשע"ג באופן חלק; צוותי הניקיון הקדימו וניקו את העיר יום לפני כן בשעות הלילה, כ-400 אנשי ביטחון הוצבו בעיר, מתוכם 150 חיילי צה"ל מיחידות אותן מאמצת העירייה, שוטרים, פקחים ומתנדבים שדאגו לביטחון ולבטיחות בדרכים, בתי הספר היו ערוכים ומוכנים, ואכן, כל בתי הספר נפתחו כסדרם ולא נרשמו תקלות

 44,137 תלמידים החלו השבוע את הלימודים, מתוכם 8,631 במערכת החינוך הקדם יסודית, 18,313 במערכת החינוך היסודית ו- 17,193 במערכת החינוך העל-יסודית. בעיריית ראשון לציון נערכו בכוחות מתוגברים לפתיחה חלקה של שנה"ל תשע"ג.

ביום פתיחת שנת הלימודים פעלה החברה לביטחון במתכונת מורחבת ומיוחדת. 15 ניידות של החברה סיירו ברחבי העיר ועשרות רבות מעובדי החברה לביטחון נפרסו במעברי חצייה, בצמתים ובמוקדים שונים בעיר. למשימת השמירה על הביטחון בעיר סייעו כ-150 חיילי צה"ל מהיחידות המאומצות על ידי עיריית ראשון לציון שהגיעו לעיר ב-27.8.12. כמו כן, השנה הוצבו מצלמות אבטחה במספר בתי ספר בעיר.

גם המוקד העירוני תגבר את שורותיו ועבד במתכונת מורחבת. מינהל איכות הסביבה נערך גם הוא לפתיחת שנת הלימודים ודאג לאיסוף אשפה וגזם והחזרת הפחים בטרם פתיחת שנת הלימודים, משעות הערב ועד חצות, במטרה למנוע עומסים, פקקים בבוקר פתיחת שנת הלימודים, וכן על מנת לפתוח את היום עם עיר נקייה.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ובכירי העירייה סיירו ביומיים הראשונים בבתי הספר ברחבי העיר במטרה לוודא שבתי הספר ערוכים, מצוידים, מוכנים והכול מתנהל כשורה. בנוסף, ניצל צור את הסיור על מנת לשמוע ממנהלות בתי הספר בקשות מיוחדות, תלונות ומענות באם ישנן כאלה.

צור:"המטרה שלנו היא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולאפשר לתלמידי העיר לפתוח את שנה"ל תשע"ג ברגל ימין. עבדנו קשה במהלך חודשי הקיץ על מנת להכין ולצייד את בתי הספר לשנת הלימודים ואני מקווה שהתלמידים, ההורים וצוותי ההוראה ייהנו מההשקעה הרבה".

צילום וידאו + סטילס : אבי קקון Rishonet.com

בתום יום הלימודים הראשון, כינסו ראש העירייה, דב צור, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן וראש מינהל החינוך, ד"ר שוש נחום, את כל ראשי המינהלים והאגפים בעיריית ראשון לציון, נציגים מהחברה לביטחון, מהמשטרה ומוועד ההורים העירוני לישיבת סיכום היום הראשון לפתיחת שנת הלימודים תשע"ג. בישיבה העלו כל בעלי התפקידים את הרשמים בתחומם. ככלל, לא נרשמו תקלות מלבד מספר מקרים חריגים, האחד: תקרית בין מנהלת בית ספר והורה, שנבדקת על ידי העירייה ומשרד החינוך; השני: כעשרים תלמידים שלא הגיעו לאחד מבתי הספר במחאה על גודל הכיתות – נושא שמטופל בין מינהל החינוך, משרד החינוך וועד ההורים הבית ספרי; והשלישי: ילד שאביו הציב אותו על ההסעה הלא נכונה. הילד לא הגיע לגן ואותר זמן קצר אחר כך.

מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן:"בסיומו של היום הראשון אני חש גאווה ותחושה של עבודת צוות. יש כאן אנשים שעובדים מתוך תחושת מחויבות, שייכות ושירותיות, כולם כאן נרתמו לטובת מערכת החינוך, שנמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני, והגענו לתוצאה מדהימה. זה לא דבר של מה בכך שבשעה 23:00 עדיין עובדים צוותים של החברה הכלכלית בנחלת יהודה כדי להכין את בית הספר, וכך גם צוותים של שפ"ע (שיפור פני העיר) בבארי - כדי שפתיחת שנת הלימודים תהיה מושלמת. הארגון במגמת שיפור מתמדת, ואני יכול לומר בסיפוק שאני להיות מנכ"ל של העירייה הזו."

 

ראש מינהל חינוך, ד"ר שוש נחום, אמרה: "ברצוני להודות לעובדי מינהל החינוך שעבדו ימים כלילות בחודשים האחרונים כדי שיום פתיחת הלימודים יראה כך. עבדנו קשה והיום קצרנו את הפירות. תודה לעובדי כל המינהלים והאגפים שסייעו לנו במלאכת המחשבת".

יו"ר ועד ההורים אוהד אוזן, שנכח במפגש, הודה לכל הצוות על המאמץ ביום פתיחת שנת הלימודים ובחודשיים האחרונים בכלל. אוזן ציין כי יש שביעות רצון טובה ונרחבת של ההורים, למעט שני המקרים החריגים שהעיבו על הפתיחה החגיגית.

צור סיכם את המפגש ואמר בחיוך: "יום משעמם כזה מזמן לא היה לי. שום אירוע מסעיר....וברצינות, אם כך נפתחה השנה, נקווה שכך היא תימשך. זו תוצאה של התגייסות של כל הגורמים וזה הזמן להודות לכולם על ההתגייסות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה