סיור של דב צור ברחבי ראשון לציון



מערכת "זמן ראשון" הצטרפה השבוע לסיור החודשי הקבוע של פמליית ראש עיריית ראשון לציון ברחבי העיר.

מערכת "זמן ראשון" הצטרפה  השבוע לסיור החודשי הקבוע של פמליית ראש עיריית ראשון לציון ברחבי העיר. על מה מתלוננים התושבים? העדר מקומות חנייה, תחנת אוטובוס שמפריעה, צומת מסוכן ואפילו בית כנסת שקרוב מדי לבתיהם
בשבוע שעבר ערך ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, סיור ברחבי העיר, כפי שהוא נוהג מידי חודש, מלווה בצוות מומחיו ויועציו. מטרת הסיורים החודשיים, אומרים בעירייה, היא כדי לתת מענה לתלונות תושבים בנושא תשתיות, פני העיר, תחבורה וכל עניין הדורש הסבר ופתרון בשטח.

הצוות הקבוע בסיורים אלה הם מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, מנהל המוקד העירוני גלעד פינקלשטיין, מנהלת פניות הציבור ושיל"ת (שירות לתושב) שרה סימון, וכן עוזרו האישי החדש של ראש העירייה אייל בובר.

הסיור עבר ממקום אחד למשנהו על פי לוח זמנים צפוף שהוכן מראש ותואם עם נציגי התושבים וגורמי העירייה הרלבנטיים, כך שלכל אתר הגיעה שיירת המכוניות וממנה נאספו אנשי הצוות לסיעור מוחות של כחמש דקות, מצאו את הפתרון היעיל ביותר שבידם לתת כמענה לבעיה, והמשיכו לאתר הבא, שכן הזמן קצר והמלאכה מרובה.

במהלך הסיור, בעודנו נוסעים מנקודה לנקודה כדי לפגוש את נציגי התושבים ולשמוע את תלונותיהם, מסתבר כי מעבר לצורך לטפל בתלונה כבסיס הבעיה, עולות שאלות חשובות כגון תקציב, אפשרות ואופן ביצוע השינוי, אישור המועצה, מכרזים וכו'. אם דובר על בעיית שיפוץ חזיתות בניינים, מצוקת החנייה בעיר או הקמת מבנים ציבוריים חדשים, נראה כי לכל נושא ועניין הרבה שיקולים והשלכות מעבר לנראה.

להרחיק בית כנסת.

תחילת הסיור במפגש עם תושבים מרחוב לסקוב שבשכונת כצנלסון, שהתלוננו על כביש הגישה לחניות הבתים בו אבנים מרוצפות מסוגים שונים והחשש מפני מים שיאגרו בגומחות שבשיפוע הכביש מהגשם שיירד בחורף הקרוב. התושבים טענו, כי לאחר עבודות שבוצעו על ידי חברת מניב השנה, נוצר השוני בין האבנים המשתלבות שהונחו וביקשו להחליפן באבנים אחידות וליישר את כביש הגישה.


תשובה החלטית ומיידית הפעם לא ניתנה, אך הערות התושבים נרשמו ודעות המומחים נאמרו - וכמו שעון כבר עברנו לתחנה הבאה בסיור: מפגש עם תושבים מרחוב כפר חיטים, המתלוננים על מחסור בחניות לתושבי הבניינים מסביב לגן הציבורי שברחוב. מספר החניות הקיימות הוא כ-120 על חישוב של כ-400 תושבים, ונטען כי יש שמוכנים לוותר גם על שטחי הגן הציבורי שבמרכז הבניינים תמורת חניות נוספות, אך יש מחלוקת בין הדיירים.

לאחר סיבוב קצר בשטח וההבנה כי במרכז הגן הציבורי עומד לו גן ילדים, ושינוי בסדר גודל של הריסת הגן הציבורי יביא גם בהכרח להריסת הגן, הציעו ישראל מוטעי, מנהל אגף שפ"ע, שמעון ברטש, הממונה על נכסי העירייה, ומומחים מתחום ההנדסה בעיר, כי ניתן לשנות את הסדרי החנייה לחניה אלכסונית, ובכך לספק עוד לפחות עשרה מקומות חנייה לדיירים, כפתרון היעיל והמהיר ביותר.

בתחנה הבאה של הסיור עברנו לשכונת קרית גנים, שבה מחפשים התושבים מקום חלופי להקמת בית כנסת בשכונתם. לפי התוכניות אמור בית הכנסת להיבנות בקרבת הבתים, והם דווקא מעונינים להרחיק את בנייתו לשולי השכונה או למצוא לו שטח חלופי אחר מהמתוכנן.

ראש העירייה וצוות המהנדסים מאגף שפ"ע בחנו את מפות השכונה ואת מפות התכנון במטרה לתת תשובה בהקדם ולהספיק להגיע לתחנות הבאות בסיור, האחת ברחוב הנגיד והשנייה ברחוב העוגב מיד אחר כך. בשתיהן תושבים מתלוננים כי אין מספיק חנייה לדיירים ויש להרחיב את החנייה על חשבון הירוק של העיניים. בין דיבורים על תקציב זה או אחר, שרה סימון מעבירה את בקבוקי המים לכולם שישתו, "כי חם", ודואגת לנשנושי דרך לרעבים בינינו. 
 
בדיקת מתקני שעשועים.

בתחנתנו האחרונה (בתכנון) הייתה תלונה לגבי צומת מסוכן בין הרחובות שמעון פרס ומעגל השלום, כאשר לדברי התושבים אין מספיק שדה ראייה בהצטלבות, ולכן מתרחשות בו תאונות רבות.

עם הגעתנו למקום סרק ראש העירייה את השטח ועבר את הכביש מקצה לקצה כדי לראות בעיניו על מה מדובר. לאחר בדיקה עם מנהל המוקד פינקלשטיין, התברר כי אין שום קריאה על תאונה שאירעה בצומת המדובר בעבר, אפילו לא אחת, והוסכם כי אין צורך להתערבות במקרה זה.

בקריצה לשעון, הבחין צור כי נשאר עוד קצת זמן לעבור בפארק החדש שבתהליכי הבנייה בטיילת חוף הים, ועם הגעתנו הצבענו פה אחד על הקושי בלעבוד מול נוף כל כך מזמין של ים טורקיז וחוף שומם של צהרי אמצע השבוע, בו מצא ראש העירייה כוח, בצהרי היום תחת השמש הקופחת, להשתעשע ולהתנסות במתקני השעשועים עם מנכ"ל העירייה פרנקו גונן וגם שרה סימון, מנהלת פניות הציבור ושיל"ת,שהצטרפה בגבורה ל"בדיקת המתקנים".

מעבר לשעשוע, נראה כי הפארק נמצא בשלבי בנייה מתקדמים, וכי ישנם מתקנים מיוחדים ומסקרנים במתחם ויש למה לצפות. ואם כבר בציפיות עסקינן, במבט חטוף שהצלחנו לתת עברנו ליד קיר שנצבע מחדש ברחוב חיל ההנדסה בשכונה, קיר שנצבע לא רק בכישרון וחן אלא גם בצבעים מיוחדים לקירות עם מרקם שמנוני, שעליהם לא ניתן יהיה להדביק סטיקרים או פליירים למיניהם. 

מנכ"ל העירייה גונן ציין, שבכל נסיעותיו לחו"ל, בעיקר באירופה, הוא צופה ולומד על דרכי הטיפול העירוניים השונים וניקיונות הרחובות שם, דוגמת גרמניה, שבה נאסף הגזם באופן מסודר ולא נערם ברחובות בכניסות הבתים, כפי שראינו בסיור שנפל דווקא על יום האיסוף השבועי.

יחד עם זאת, נראה כי הבעיה העיקרית שחזרה על עצמה היא סוגיית מצוקות החנייה, שנפוצה ברחבי שכונות העיר ועליה רוב תלונות התושבים. הדבר הוביל לכך שהתושבים עצמם מבקשים מראש העירייה לוותר על שטחי הירק בצמוד לבתיהם, בתמורה לעוד כמה חניות קרובות.

בנקודה הזו יש לציין, כי מרבית הבתים שנבנו, גם אלו עם חנייה פרטית, נועדו בחישוב של רכב אחד למשפחה, בעוד היום ישנן משפחות עם שני רכבים ומעלה, לטוב ולרע. אחרי הכול ניתן לומר כי לכל אדם ההעדפה שלו בין בטון לדשא. 
 
להזיז תחנת אוטובוס.

במהלך הסיור, בעודנו חוזרים מאזור חוף הים, חלפנו על פני מפעל הבטון של חברת "שפיר", שנבנה בשכונת נווה חוף במערב העיר. צור אמר כי בכוונתו לבדוק את השמועות כי המפעל החל לעבוד, למרות שטרם אושרה סופית הקמתו על השטח הנוכחי בשל קירבתו לשכונת המגורים הסמוכה.


נושא זה סוקר בהרחבה בעיתוננו בעבר, ונראה כי דבר אינו חומק מעיניו הסוקרות של צור, שאף הבחין כשעברנו בסמוך לגבעת המצודה האשורית, כי חלפנו, למרבה האירוניה, על פני קבוצת פועלים זרים באחד הצמתים, כנראה שחיכו לעבודה מזדמנת.

בנסיעה חזרה לבניין העירייה ולשגרה המשרדית (או לא) של כל אחד מאתנו, החליט צור לבצע עצירה אחרונה ברחוב רוטשילד 56, סמוך לתחנת אוטובוס עליה התקבלו תלונות מבעלי עסקים ברחוב, כי היא חוסמת את הכניסה לעסקיהם ופוגעת בנראות החנויות.
 
לאחר עצירה קצרה ושיחה עם בעל עסק באזור, הציע צור כי תחנת האוטובוס תוזז כשני מטר שמאלה וכך לא תפריע או תפגע באף עסק או אדם בדרכו. נוכחותו של צור ברחוב הפתיעה מספר תושבים, שעצרו וניגשו לבדוק מה פשר ביקורו המזדמן של ראש העירייה.

לבסוף שבה פמליית הרכבים חזרה למשכן העירייה, ויש לציין שגם בעמידה בזמנים. הדבר היחידי שנותר לקוות לו הוא העמידה בזמני ביצוע הפתרונות לתלונות שהועלו בסיור, לשביעות רצונם של התושבים.

אז איך תביאו את דב צור להגיע לביקור בשכונתכם? מהעירייה נמסר השבוע, כי פניות תושבים מתקבלות במכתב ללשכתו של ראש העירייה, בטלפון או במייל, ובהמשך הן מטופלות על ידי היחידה לפניות הציבור. תושבים הפונים בבקשה למפגש אישי עם ראש העירייה מוזמנים ללשכה פתוחה, ובמידה שישנן בעיות אותן לא ניתן לפתור סביב שולחן הדיונים, דוגמת בעיה ברחוב, בבניין או בית מסוים, מתואם סיור שטח בשכונות, המאפשר הבנה מעמיקה ומתן מענה פרקטי לתושבים המלינים.

קרדיט: שירה זילברמן "זמן ראשון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה