עשרות אלפים פקדו את פסטיבל ראשון לציון ה-24



אירועים תרבותיים רבים, מגוונים וייחודיים שטפו את ראשון לציון בחג הסוכות האחרון בפסטיבל המוכר והאהוב על תושבי העיר.

אירועים תרבותיים רבים, מגוונים וייחודיים שטפו את ראשון לציון בחג הסוכות האחרון בפסטיבל המוכר והאהוב על תושבי העיר; והשנה, ערב מחווה לחיים חפר, עשור לשיתוף הפעולה עם תזמורת צה"ל, ירדנה ארזי, שלמה ארצי, מירי מסיקה ובועז שרעבי, בוגרי כוכב נולד, עינת שרוף, רגב הוד ועוד רבים וטובים הפכו את החג האחרון לחגיגה אמיתית עבור תושבי העיר גם השנה חגגו בעיר את פסטיבל ראשון לציון, וגם השנה הצליחה עיריית ראשון לציון בעזרת החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, להעלות את הרף וליצור פסטיבל עשיר ומגוון, המשלב יצירות מקור עם מופעים שוברי קופות ובמות פתוחות לקהל הרחב ברחבי העיר.

 

מירי מסיקה ארחה בהיכל התרבות את בועז שרעבי עם התזמורת הסימפונית (צילום: אבי קקון Rishonet.com)

 

אין זה פלא, אם כן, שאת הפסטיבל, המתקיים זו השנה ה-24,  פקדו עשרות אלפים מתושבי העיר והסביבה. הפסטיבל כלל שורה של מופעי מקור, שהופקו במיוחד עבורו וזכו לתשואות המבקרים והקהל. השנה, החליט הפסטיבל לציין לבכיר כותביה של ישראל יום הולדת 86, וכך נפתח הפסטיבל בערב מחווה חגיגי שהוקדש לחתן פרס ישראל, אחד מטובי הכותבים, המשוררים והפזמונאים האהובים, חיים חפר, בהפקת מקור, לרגל יום הולדתו ה-86 של היוצר.

שיריו של חפר הוצגו בביצועים חדשים בהרכבים ייחודים לערב זה: אסף אמדורסקי, אפרת גוש, ארקדי דוכין, יהלי סובול, יהורם גאון, מיכה שטרית, קובי אפללו, רוני דלומי, תמר אייזנמן ועוד. הערב שודר בערוץ 2 ובגלי צה"ל. הפקת מקור נוספת שהופקה עבור הפסטיבל היא מופעה של הזמרת מירי מסיקה שאירחה את בועז שרעבי בהיכל התרבות של ראשון לציון.

 

במהלך הערב העניק ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מדלייה לזמרת שריגשה אותו בשירתה. הפקת מקור נוספת הייתה הופעתה של הזמרת ירדנה ארזי בליווי תזמורת צה"ל, שציינה במופע החגיגי עשור לשיתוף הפעולה עם פסטיבל ראשון לציון. המופע התקיים בבמה ב"גן המושבה" באופן שהיה פתוח לקהל הרחב בחינם וללא כל תשלום.  אטרקציה מרכזית ביותר בפסטיבל הייתה מופע מיוחד במינו של שלמה ארצי, שהפתיע את הקהל והזמין לבמה את הזמר שמעון בוסקילה. את ההופעה שהתקיימה באמפי-פארק ראשון לציון, פקדו כ-7,000 צופים נלהבים שהגיעו לקחת חלק במופע המרגש  והאגדי של הזמר.

מופעים בולטים נוספים שעלו השנה בפסטיבל היו אלי ומריאנו, עברי לידר ורמי קליינשטיין, ישי לוי, מופע שעלה כמחווה לאריק אינשטיין על ידי להקת "התפוזים", מופע הארנבות של ד"ר קספר, הופעתם של להקת היהודים ומופעו האקוסטי של אביב גפן. כמו כן, הופיעו בפסטיבל כוכבי היכל התהילה, כוכבי כוכב נולד 9, עינת שרוף, רגב הוד, אביהו שבת ומיכל אמדורסקי, דורון רוקח וחן אהרוני בחינם וללא כל תשלום בבמות שנפתחו לקהל הרחב ברחבי העיר. ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, סייר בין הבמות וביקר במוקדי המופעים השונים ברחבי העיר.

 

 

צור:"בכל שנה לובשת ראשון לציון חג ומדברת תרבות לרגל חג הסוכות. אך השנה, אני חש, כמותכם בוודאי, כי השמחה כפולה ומכופלת. עם ישראל נושם לרווחה לאחר חמש שנים של שבי. אני נרגש עד דמעות ומברך על שובו של גלעד שלנו היקר לחיקנו" אמר צור וזכה לתשואותיו של הקהל הנרגש.צור הוסיף, כי "אין זה פלא שחגיגת הזמר העברי המפוארת הזאת מתקיימת מידי שנה בעיר העברית הראשונה בעולם-ראשון לציון. אנו גאים להעניק מקום של כבוד לשפה העברית, ליצירה העברית ולזמר העברי, ונמשיך לעשות כן!".

 

צור ביקש להודות לחברה העירונית לתרבות ספורט ונופש, בראשותו של המנכ"ל אלי פולק, שהפיקה את הפסטיבל וחיזקה בפעם הנוספת את מעמדו כאחד מעמודי התווך של אירועי חג הסוכות בתחום הבידור והתרבות. 

 

 

מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, אלי פולק:"בסיומו של פסטיבל מוצלח כמעין זה, אני יכול להביט אחורה בסיפוק. עבודתנו הקשה השתלמה, וגם השנה היווה פסטיבל ראשון לציון, עבור עשרות אלפי חוגגים, מוקד משיכה והתעניינות לכל שכבות האוכלוסייה, שפקדה בהמוניה את המופעים הייחודיים והמגוונים. אני מודה לראש העירייה דב צור על האמון, ההכוונה והשתתפותו ומעורבותו בכל אירועי הפסטיבל וכמובן, לחבריי לעבודה בחברה העירונית אשר בלעדיהם כל זה לא היה קורה".

 

צילום: אבי קקון

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה