סקר ראשון לציון לקולנוע



הסקר, נעשה ביוזמת עיריית ראשון לציון והחברה העירונית לקראת פסטיבל "פארק הקולנוע" בראשון לציון , שהיתקיים בחול המועד פסח.

הסרט "גבעת חלפון אינה עונה" הוא הסרט הישראלי האהוב ביותר על הציבור בארץ. 20% מהישראלים דרגו אותו כמועדף ואהוב. כך עולה מסקר אומניבוס, שנערך לקראת פתיחתו של "פארק הקולנוע" בחול המועד פסח על חוף ימה של ראשון לציון. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר "גאוקרטוגרפיה", בקרב מדגם ארצי מייצג של 500 נשאלים, מגיל 18 ומעלה במטרה לבחון את תפיסות וההרגלים של הציבור בישראל בהתייחס לבילוי ופנאי העדפות סרטים.

למרות שהסרט יצא לאקרנים בשנות ה-70 , שיעור האהדה הגבוה ביותר לסרט  זה נרשם דווקא בקרב הצעירים בגילאי 18-34 (25%), ובקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע (26%).

הסרטים הישראלים, שדורגו מיד לאחריו לפי סדר דירוגם: "השוטר אזולאי" (15%), "אלכס חולה אהבה" (12%), "חגיגה בסנוקר" (11%), "הלהקה" (6%), "צ'ארלי וחצי (6%)  ו"מציצים" (2%).

פארק קולנוענתון מעניין נוסף, שעולה מהסקר הוא שקומדיות הינו הז'אנר המועדף על הישראלים(31%), וזאת בפער מובהק לעומת שאר הז'אנרים. ז'אנר זה אהוד במיוחד בקרב הצעירים בגילאי 18-34.
במקום השני, דורגו "סרטים רומנטיים" (21%)  ו"סרטי אקשן" (17%).
בקרב הנשים ז'אנר ה"סרטים רומנטיים" הוא המועדף (33%) לעומת 8% מהגברים.
לעומת זאת, ז'אנר "סרטי אקשן" אהוב בעיקר על-ידי גברים (25%) לעומת 8% מהנשים. בנוסף, גברים הביעו העדפה רבה יותר לעומת נשים לסרטי אימה (3%) ולמדע בדיוני (6%).
עובדה מעניינת נוספת היא כי סרטי תעודה אהובים בעיקר על בעלי השכלה אקדמאית, בעלי הכנסה מעל הממוצע ובוגרים בני 55 ומעלה.

עוד עולה מהסקר כי הגברים הישראלים ישמחו לצאת לדייט לוהט עם הכוכבת אנג'לינה ג'ולי (27%). אחריה בולטת השחקנית ג'וליה רוברטס (16%) ואילו השחקנית הישראלית נטלי פורטמן זכתה רק  ל- 11%.

הנשים אף הן בחרו את השחקנית ג'וליה רוברטס כפרטנרית מועדפת  לארוחת ערב (16%), אפילו על פני כוכבים הוליוודיים גבריים מפורסמים כגון ג'וני דפ ובראד פיט, שזכו ל- 11%,  תום קרוז (9%) וליאונרדו דקפריו של בר רפאלי שזכה רק ב- 6% .
כמו כן, עולה כי שיעור גבוה יותר בקרב צעירים בגילאי 18-34 העדיפו לצאת לארוחה עם נטלי פורטמן ועם אנג'לינה ג'ולי, ושיעור גבוה יותר בקרב גילאי 55 ומעלה העדיפו לאכול עם ג'וליה רוברטס.   

בנוסף, הישראלים לא אוהבים להישאר בבית בשעות הפנאי, ו- 70% מהם מעדיפים לבלות את שעות הפנאי שלהם מחוץ לבית. רק כ -29% ציינו כי הם מעדיפים להישאר לבלות בתוך הבית. בעיקר בעלי ההכנסה הגבוהה (81%) ציינו כי הם מעדיפים לטייל בטבע או לבקר במסעדות ובמופעים שונים.
לעומתם, שיעור גבוה יותר בקרב צעירים בגילאי 18-34 נהנים יותר לבלות את זמנם הפנוי עם חברים, או לבקר בבתי קולנוע. שיעור גבוה יותר בקרב בני 55 ומעלה הביעו העדפה לשהות בבית בשעות הפנאי.

מסתבר גם כי דווקא בני המין החזק מעדיפים קולנוע ביחס לנשים: 9% גברים לעומת 4% נשים מעדיפים ללכת לקולנוע בשעות הפנאי.
מבחינת גילאים: הצעירים בני 18-34 אוהבים יותר ממבוגרים לצאת לקולנוע (9%).

הסקר, נעשה ביוזמת עיריית ראשון לציון והחברה העירונית לקראת  פסטיבל "פארק הקולנוע" בראשון לציון , שיתקיים ב 20-22/4, חול המועד פסח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה