מכבי ראשון לציון זכתה בגביע המדינה אחרי 23:27 על מכ' ת"א



כדוריד: חניכיו של בוטנקו עלו על אלה של אבי רש בכל פרמטר, משחק נהדר של יוליאן סטראט בשער. מנגד, בוטוליה הציג את אחד ממשחקיו החלשים (6 שערים)

מכבי ראשון לציוןגברה הערב (שלישי) 23:27 על מכבי תל אביב וזכתה בגביע המדינה בכדוריד באולם מטרווסט ברעננה.

שתי הקבוצות נפגשו כבר פעמיים העונה במסגרת הליגה ובשני המפגשים הייתה ידם של התל אביבים על העליונה, בעיקר בעזרת יכולת טובה של שני הזרים של הקבוצה, בויאן בוטוליה (שישה שערים בלבד) ונובאק בוסקוביץ', אך הפעם ידם של הראשל"צים הייתה על העליונה בתום ההתמודדות, בעוד התל אביבים פשוט לא הופיעו למשחק.

בהרכב של מאמן מכבי ראשל"צ, אולג בוטנקו, שזכה בגביע החמישי שלו כמאמן הקבוצה והציל משהו מהעונה הנוכחית, פתח הקפטן הוותיק, יואב נאמן, שזכה בגביע השביעי שלו בקריירה.

מי שכיכב בשורות המנצחים הוא השוער יוליאן סטראט, שהדף 25 זריקות מתוך 48 ושמר על השער בצורה מעוררת השתאות.
 
הפעם האחרונה שמכבי תל אביב זכתה בתואר הייתה עוד בתקופה שהיא נקראה מכבי "הצפון" תל אביב, אי שם בשנות השישים. חניכיו של המאמן אבי רש אמנם דוהרים לעבר האליפות בליגה, אך הפעם היכולת פשוט לא דיגדגה את המסורת של ראשל"צ, שתנסה להתאושש גם בליגה. עם תום ההתמודדות מספר אוהדים של מכבי תל אביב פרצו אל המגרש וניסו לחבל מעט בחגיגות של הצהובים, אך ללא הועיל.

 
מחצית ראשונה - 10:12 למכבי ראשל"צ
המשחק באולם מטרווסט נפתח בקצב מהיר על רקע הקהל הרב שגדש את האולם, מה שסיפק אווירה נהדרת. מכבי ראשל"צ פתחה בדיוק כפי שתיכננה, באמצעות מתפרצות, זאת בזמן שיוליאן סטראט סיפק עצירות מצוינות וסיכל את מרבית נסיונותיהם של מכבי ת"א. גל אברהם ויואב נאמן פתחו עם שערים חשובים שהעלו את הקבוצה מעיר היין ל-3:5.
 
פיליפ מריאן הוסיף עוד שער משלו והעלה את ראשל"צ ל-3:6, מה שהוביל לפסק זמן ראשון מצידו של אבי רש. עם החזרה מפסק הזמן, הצליח בויאן בוטוליה לכבוש שלוש פעמים ולצמק את הפער ל-7:6. אברהם הוסיף את השני שלו להערב וקבע 6:8. השער המפתיע של המשחק הגיע בדקה ה-20, אז השוער אלדר שיקלושי זיהה את סטראט מחוץ לשער וכבש עם זריקה ממגרש שלם, רק 7:8 לראשל"צ.
 
למרות המומנטום של אולג בוטנקו וחניכיו, המרכז אריאל רוזנטל כבש והחזיר את הפער ל-3 נק' עם 7:10. המקשר השמאלי של ת"א, תומר שמעוני, התעורר וצימק ל-10:8. נובאק מוסקוביץ' הוסיף שער נוסף משלו והחזיר את הפער לנקודה בודדת. מתפרצת נהדרת של ראשל"צ החזירה את הפער ל-3 נק' עם 9:12, התל אביבים התקשו להשוות כדי להפוך את התוצאה.
 
לאחר דקות ארוכות בהן שתי הקבוצות לא השכילו לכבוש, שוב היה זה בוטוליה, שמול הגנה צפופה ומסודרת הצליח לכבוש את החמישי שלו למשחק ולצמחק ל-12:10. לאחר השער, לקח בוטנקו פסק זמן כדי לסדר את המשחק של חניכיו מחדש. בשניות הסיום אף קבוצה לא כבשה, מה שהוריד את שתי הקבוצות למחצית עם יתרון ברור לראשל"צ, 10:12.

סיום - 23:27 למכבי ראשל"צ
הבליץ של ראשל"צ נמשך גם בחצי השני של המשחק, אז פתחה הקבוצה מעיר היין פער של 4 נק' עם 14:18, מה שגרם לאבי רש לקחת פסק זמן נוסף. סטראט הוסיף לשמור על השער באחד ממשחקיו הטובים ביותר. איציק חליפי פתח פער שיא של 5 נק' עם 14:19 לטובת הצהובים. בוטוליה כבש פנדל מצד אחד, עמית סטלמן הוסיף מצד השני ולוח התוצאות עמד על 16:20.


אלא שמתפרצת של ראשל"צ שנולדה, איך עם לא, בזכות מסירה גדולה של השוער סטראט, הולידה את ה-16:21 מידיו של סטלמן. שיתוף הפעולה בין חליפי לסטלמן הוכיח עצמו פעם אחר פעם, כששוב היה זה האחרון שמצא את הרשת עם 20:25 לטובת הכחולים עשר דקות לסיום ההתמודדות.

טל בלכר החזיר את התל אביבים למשחק כשצימק ל-23:21, אלא שגל אברהם כבש את הרביעי שלו למשחק עם זריקה מהפינה שהרגיעה את הקבוצה מעיר היין, 21:24.
 
רוזנטל הטביע את החותמת עם הרביעי שלו, שער וירטואוזי במיוחד שקבע 24:27 שתיים וחצי דקות לסיום המשחק. שער מצמק לטובת התל אביבים לא סייע יתר על המידה, והמשחק נחתם עם 23:27 לטובת ראשל"צ, שזכתה בגביע בפעם ה-11 בתולדותיה.

קרדיט צילום: עמית שיסל (אתר איגוד הכדוריד הישראלי)
קרדיט כתבה: one.co.il

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה