אפי בירנבוים: "אם תהיה כימיה טובה, נגיע רחוק"



מכבי ראשון לציון כינסה מסיבת עיתונאים לפתיחת העונה, המאמן התייחס לסגל החדש: "ייקח זמן עד שנראה למה אנחנו מסוגלים"

מכבי ראשון לציון כינסה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים חגיגית לפתיחת העונה. הקבוצה מעיר היין העפילה אשתקד לפיינל פור בליגת העל ולגמר גביע המדינה, בו הפסידה למכבי תל אביב. אפי בירנבוים נשאר, כמו גם שחקניה הישראלים הבולטים של הקבוצה, ניצן חנוכי ועמית בן דוד. הקבוצה ספגה עזיבה של דרווין קיצ'ן וג'ו קרופורד, שהיה חתום לעונה נוספת, אך השאירה את אדריאן יוטר וצירפה מספר זרים מסקרנים, כמו ג'וליאן רייט ו-ווילי וורן. היום תצא הקבוצה למחנה אימונים בעין גדי, ממנו תשוב ביום חמישי, לקראת משחק פתיחת העונה בליגת העל מול גלבוע גליל ביום ראשון.

מאמן הקבוצה אפי בירנבוים אמר: "אני מתחיל עכשיו שנה רביעית במועדון ויש הרבה מאוד שינויים, ביחס לעונה שעברה. אבל לא צריך להתרגש. זה קורה בכל רחבי היבשת וזה קורה לקבוצות מפוארות ממנו. לא תמיד ההמשכיות הייתה תלוייה בנו, היינו צריכים להחליף ארבעה מהזרים של העונה שעברה, אבל הזרים החדשים מתחילים להתאקלם במועדון. מעל הכול הם צריכים להבין ולחיות את הכימיה של הקבוצה הזו. מי שאחראי על זה אלו הישראלים שלנו ניצן חנוכי ועמית בן דוד. עם האופי והנחישות שלהם הם מכינים את הקרקע לחבר'ה הצעירים ולזרים החדשים. הם מנחילים לאחרים את ההבנה של מה המועדון הזה רוצה".

המאמן הוותיק הוסיף והתייחס להכנות המאוחרות של הקבוצה, שסגרה את הסגל רק לפני מספר ימים עם החתמתו של ג'וליאן רייט: "יש לנו שחקנים שלא שיחקו ביחד אפילו באימון, שחקנים הגיעו טיפה מאוחר מדי מכל מיני סיבות. אנחנו גאים במי שהבאנו אבל להתחבר ייקח לנו קצת זמן. הסבלנות הזאת שאנחנו מבקשים זה לא מצרך שיגיע בקלות, בינתיים החבר'ה נותנים מקסימום ומשקיעים הרבה עבודה. בכלל, הליגה תהיה מעניינת השנה יש הרבה שחקנים חדשים מעניינים. יש קבוצות שעדיין לא התגבשו, ייחק לפחות חודשיים לדעת מגמות ואופי של מועדונים. אם נרכיב כימיה, נגיע רחוק. אני מקווה שנעשה את זה כמה שיותר מהר".

"לשחק באירופה לא היה בראש מעניינו"

קפטן הקבוצה, ניצן חנוכי אמר: "אני שמח להיות קפטן של הקבוצה הזאת. יש לנו שילוב טוב של ותיקים וצעירים ואני בטוח שהשנה תראו קבוצה שנלחמת ונותנת את כל כולה על המגרש. אחרוני השחקנים הגיעו בימים האחרונים, ככה שבאמת ייקח לנו זמן להתחבר. אני אנצל את המצב כדי לבקש מהאוהדים לקנות מנויים ולהגיע למשחקים, הם מאוד חשובים לנו וחשוב שידחפו אותנו ויעזרו לנו".

יו"ר הקבוצה החדש, יצחק פרי, התייחס לוויתורה של ראשון לציון להשתתף במפעל אירופאי העונה: "לשחק באירופה לא היה בראש מעייניה של מכבי ראשון לציון. בשביל לשחק באירופה אתה חייב סגל יותר רחב ויותר תקציבים. החלטנו לפחות בשנה הספציפית הזאת באירופה, אבל אנחנו רואים בחזוננו לחזור ולשחק שם, כמו שהיה בעבר, אז ראשון שיחקה בכל מפעל אירופאי. אני רואה את ראשון לציון משחקת ביורוליג בעוד כמה שנים".

קרדיט: אור שקדי, מערכת וואלה! ספורט

צילום: אבי קקון


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה