תוכן ממומן ע"י ישראכרט יוצאים לגלוש: כך תתכננו את חופשת הסקי הראשונה שלכם

$(function(){setImageBanner('888e3fb8-6c8a-4134-9a75-ed5790c5ba85','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42759,'Image','');})

חולמים על חופשת סקי חלומית בחורף הקרוב? הנה כל מה שחשוב לקחת בחשבון
לאט לאט מזג האוויר מתקרר, המזגנים מפנים את מקומם לתנורי החימום, השרוולים הארוכים חוזרים לבקר ובקיצור: החורף מגיע. שנייה לפני שהוא מפציע במלוא הדרו, זה הזמן המושלם לתכנן חופשת סקי לבנה ומושלגת. אם גם אתם חולמים על החלקות במסלולים המושלגים והצחורים אבל מעולם לא תכננתם חופשה כזו, המדריך הבא מיועד בדיוק עבורכם. לפניכם כל מה שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת היעד לחופשה, בניית המסלול והציוד שתזדקקו לו.

shutterstock

היערכות כלכלית

לפני שנצלול לעומק, חשוב להבין שחופשות סקי הן בדרך כלל חופשות לא ממש זולות,  משום שלרוב נבחר להתארח בריזורטים של סקי שכוללים עוד המון פעילויות בתוכם, כמו גם השכרת או קניית ציוד הסקי ועוד, ולכן יש להיערך לכך מראש מבחינה כלכלית. אם אתם מעוניינים לצאת לחופשת סקי עקב מאורע מסוים שלא התאפשר לכם לחסוך לקראתו, תוכלו לשקול להיעזר בהלוואה ברגע* – הלוואה לכל מטרה, שלרוב מאפשרת פריסת תשלומים נוחה יחסית. במידה והחלטתם לקחת הלוואה, חשוב לשקול היטב את כל הפרמטרים, כגון: הגוף המלווה, תנאי השירות והריביות. כך תוכלו לבחור את ההלוואה שהכי תתאים לכם. עם זאת, ניתן לתכנן את חופשת הסקי גם בהתאם לתקציב הקיים שלכם, ולבחור למשל ביעד סקי זול יחסית באירופה כגון עיירת הסקי בנסקו אשר בבולגריה ולוותר על יעדי הטיסה היקרים יותר בצפון אמריקה, למשל.

בחירת היעד המתאים

אם אתם מחפשים חופשת סקי כבר זמן מה, בטח כבר הספקתם להבין שקיימים לא מעט יעדים שניתן לטוס אליהם לחופשה כזו. איך תבחרו את היעד הנכון ביותר עבורכם? באמצעות שלושה פרמטרים עיקריים – דרגת הקושי של מסלולי הגלישה, המיקום של היעד והתקופה שבה בחרתם לטוס בשנה:

  • דרגת קושי – דרגת הקושי של מסלולי הגלישה עשויה להשתנות מהותית בין אתרי הסקי השונים. עבור אנשים שטסים לחופשת סקי בפעם הראשונה, או כאלה שמתכננים חופשה משפחתית מושלגת עם הילדים, מומלץ לבחור באתר אשר מציע מסלולי גלישה גם למתחילים ולילדים.
  • מיקום – לאחר שהבנתם מהי דרגת הקושי שאתם מעוניינים בה ומצאתם אתר סקי מתאים, שמסתדר גם עם התקציב, חשוב להתחיל לחפש מקומות לינה בסמוך אליו, או כפי שאמרנו, אף באתר הסקי עצמו. שימו לב שבעונת הסקי ואף מספר חודשים לפניה, מקומות הלינה מתמלאים במהירות, ולכן מומלץ להזמין אותם בהקדם האפשרי.
  • תקופה – באופן עקרוני, עונת הסקי מתחילה בחודש דצמבר ומסתיימת בחודש אפריל, כשהשיא שלה הוא חודשי ינואר-פברואר. עם זאת, בצפון אמריקה למשל, שמתאפיינת בכמות גדולה של שלגים, עונת הסקי נפתחת לרוב כבר בנובמבר. כדאי לקחת בחשבון כי ככל שתתקרבו יותר לחודשי השיא, כך מחיר החופשה יהיה גבוה יותר. אם התקציב שלכם מוגבל, ייתכן שתעדיפו לבחור ביעדים שבהם עונת הסקי נפתחת מוקדם יותר או אף מתארכת מעבר לחודשים המקובלים.

בניית המסלול וקבלת הדרכה

בדומה לכל חופשה אחרת, גם חופשת סקי דורשת היערכות בדמות בניית מסלול החופשה. פרט לאתר הסקי, מומלץ לבדוק אילו אטרקציות מיוחדות או אתרים מעניינים קיימים ביעד, ולתכנן את החופשה היטב על מנת להפיק ממנה את המקסימום. בנוסף, חשוב מאוד לקבל הדרכה לגלישה ממדריך סקי מוסמך, שיוכל להסביר לכם לא רק איך לגלוש נכון, אלא גם איך ליפול בצורה נכונה יותר ופחות מסוכנת.

רכישת או השכרת ציוד

מטבע הדברים, חופשת סקי דורשת לא מעט ציוד, כמו למשל משקפי סקי, קסדה, כפפות, מגלשיים, חליפת סקי ומקלות סקי. על אף שניתן לרכוש את הציוד הזה באופן עצמאי, חשוב לדעת כי כל אתרי הסקי שפרוסים ברחבי העולם מציעים גם השכרה של ציוד גלישה בסיסי. לאור העובדה שעלותו של ציוד הסקי עשויה להגיע לסכומים לא מבוטלים, רצוי מאוד לשכור את הציוד ולא לרכוש אותו, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם ואתם עוד לא יודעים אם תחביב זה יהפוך להרגל. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שעד שלא משתמשים בציוד עצמו – קשה לדעת מה הציוד הנוח ביותר עבורכם, ולכן מומלץ להתנסות בשכירת ציוד סקי לפחות מספר פעמים לפני שרוכשים אותו. אם אתם בכל זאת מעוניינים לרכוש את הציוד, הנה כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון:

  • מחיר הציוד לא מעיד על האיכות שלו – מומלץ שלא להתפתות לרכוש את הציוד היקר או המתקדם ביותר, אלא ציוד שמותאם לרמה וליכולות שלכם.
  • קחו בחשבון את הגובה שלכם – חשוב מאוד להתאים את אורך המגלשיים ומקלות הסקי לגובה שלכם.
  • קחו בחשבון את עלויות ההטסה – מטבע הדברים, ציוד סקי הוא ציוד גדול יחסית, ולכן הוא נחשב לרוב לכבודה חריגה. מומלץ לבדוק מראש את העניין עם חברת התעופה כדי להימנע מהפתעות מיותרות בשדה התעופה.

קדימה, אל המדרונות

אז אם כבר נבנה לכם החשק לצאת לגלוש, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפעול לפי הטיפים הללו, לתכנן תקציב, לבחור מיקום מתאים, לשכור ציוד, וקדימה אל הדרך, ואל תשכחו להשאיר מספיק זמן גם למסורת Apres ski ("לאחר הסקי") הכוללת את כל הפעילויות המתבצעות לאחר ששעות הסקי נגמרות כגון ספא או בילויים חברתיים, או פשוט כוס של משקה חם ליד האח הבוערת.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה