הפחתה בארנונה לעסקים ברחוב רוטשילד



לאור מצב התשתיות ברחוב רוטשילד, בקטע הרחובות ז'בוטינסקי-שפרינצק, מבצעת העירייה את פיתוחו מחדש של הרחוב, לרווחת התושבים ובעלי העסקים; על מנת להקל על העסקים הנכללים ברחוב בתקופת העבודות, אושרה הפחתה בתעריף הארנונה לעסקים בסיווג מסחר, למשך תקופת פיתוח הרחוב

בישיבת מועצת העירייה שהתקיימה אמש אושרה פה אחד הצעתו של ראש עיריית ראשון, דב צור, להפחית את הארנונה לעסקים בסיווג מסחר, הממוקמים ברחוב רוטשילד, בין רחוב ז'בוטינסקי ובין רחוב שפרינצק.

לאור מצב התשתיות הירוד ברחוב רוטשילד, בקטע הרחובות ז'בוטינסקי - שפרינצק, מבצעת העירייה בימים אלו  עבודות פיתוח ברחוב, לרווחת התושבים ובעלי העסקים. על כן, על מנת להקל על העסקים הנכללים ברחוב בתקופת פיתוחו, ביקש ראש העירייה, לאשר לעסקים בסיווג מסחר ליהנות מתעריף הנקוב לאזורי ב' בתחום העיר, למשך תקופת פיתוח הרחוב בלבד.

לאחר הצבעה אישרה מועצת העיר פה אחד תעריף מופחת בתשלום הארנונה לעסקים בסיווג מסחר הנכללים ברחוב רוטשילד בקטע הרחובות ז'בוטינסקי – שפרינצק. ההפחתה טעונה אישור שרי הפנים והאוצר. בקשה זו מצטרפת לבקשות שהגישה העירייה למשרדי הפנים והאוצר לתעריף מופחת לבתי עסק ברובע הבילויים המתחדש וכן במדרחוב רוטשילד – לאורך תקופת העבודות. גם בעניין בקשות אלו ממתינה העירייה לאישור שרי הפנים והאוצר.

 בישיבת המועצה סיכמו חברי הקואליציה והאופוזיציה כי אם שרי הפנים והאוצר לא יאשרו הבקשות הללו, תגיש מועצת העיר, כגוף אחד מאוחד, בג"צ נגד משרד הפנים.

בנוסף, העביר ראש העירייה לממונה על המחוז במשרד הפנים בקשה לדחיית תשלומי הארנונה של חודשי עבודות השיפוץ ברחוב כך שישולמו בסוף שנת 2012 ויאפשרו לסוחרים הקלה כלשהי בתזרים המזומנים וכן הפחתת תשלומי פיגורים שיצברו עקב דחיית התשלום במהלך תקופת השיפוץ.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "אני מודע היטב לקשיים העולים כתוצאה מהעבודות ברחוב ולכן אני מקפיד לעשות ככל יכולתי על מנת להקל על בעלי העסקים ברחוב. כעת, אני מקווה שנוכל בקרוב לבשר לבעלי העסקים כי יקבלו הפחתה בתשלומי הארנונה כצעד נוסף שמטרתו להקל עליהם את תקופת משך העבודות. כמו כן, אני שמח לבשר כי העבודות ברחוב מתקדמות מהר מן הצפוי. נמשיך ונעשה כל מאמץ להשלים את העבודה מוקדם ככל האפשר".

צילום: מיקי אלון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה