תרגיל עירוני להתמודדות עם מצב חירום



בשבוע הבא, בין התאריכים 21-22/12/2011 יתקיים בעיר תרגיל "נפת שפלה 2011" במטרה לתרגל ולשפר את מוכנותה של עיריית ראשון לציון להתמודדות עם מצבי חירום, בשיתוף פעולה עם כוחות פיקוד העורף.

בשבוע הבא, בין התאריכים 21-22/12/2011 יתקיים בעיר תרגיל "נפת שפלה 2011" במטרה לתרגל ולשפר את מוכנותה של עיריית ראשון לציון להתמודדות עם מצבי חירום, בשיתוף פעולה עם כוחות פיקוד העורף.

במסגרת התרגיל, תשמע בעיר צפירה עולה ויורדת למשך 90 שניות, ביום ה' בשעה 11:05. ביום ד' באותה השעה תשמע אזעקה בערים סמוכות המקיימות את התרגיל, אשר עלולה להישמע גם בראשון לציון. במקרה של אירוע אמת, תשמע צפירה נוספת ויפורסמו הנחיות באמצעי התקשורת. לפרטים נוספים, ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף במספר 1207 או למוקד העירוני 106.

בתרגיל של פיקוד העורף עתידים לקחת חלק משטרת ישראל, מכבי אש, מגן דוד אדום ומספר רשויות המקומיות בגזרת השפלה, ביניהן עיריית ראשון לציון.

התרגיל יכלול פעילות שטח ובמסגרתו יתורגל פינוי אוכלוסייה מרצון באחת השכונות במערב העיר, פינוי של כ – 100 דיירים מ "אחוזת ראשונים", משבר מים באחת השכונות בעיר, הפעלת הרובעים, התמודדות עם נפילת טילים על שלל סוגיהם, תוכנית המיגון העירונית, טיפול באוכלוסיות הדורשות תשומת לב מיוחדת, הפעלת מתנדבים ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "במסגרת שיפור ההיערכות לחירום, מטרת התרגיל היא לשפר ולבחון פעם נוספת את המוכנות העירונית למתן שירותים לתושבי העיר. ברצוני להדגיש כי על אף שהעיר נמצאת במצב של שגרה, מצב זה יכול להשתנות ועליכם להיות מוכנים ולדעת היכן נמצא המרחב המוגן בביתכם, בסמוך למקום מגוריכם, עבודתכם וכדומה".
עוד הוסיף צור:"בכל מקרה אנחנו כאן לשירותכם, בכל שאלה או בעיה פנו למוקד העירוני 106 ונשמח לעזור".
הסברה והנחיות לאזרחים במצב חירום - באתר פיקוד העורף www.oref.org.il
הנחיות לשעת חירום ורשימת מקלטים ציבוריים בראשון לציון ניתן למצוא באתר של עיריית ראשון לציון: www.rishonlezion.muni.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה